Τι μπορείς να κάνεις με πτυχίο κοινωνιολογίας
Η κοινωνιολογία ανήκει στην κατηγορία των σπουδών χωρίς καθορισμένο μονοπάτι μετά την αποφοίτηση, κάτι που μπορεί να είναι αγχωτικό καθώς σκέφτεστε το επαγγελματικό σας μέλλον. Το θετικό είναι ότι προσφέρει μεγάλη ευελιξία και μπορείτε να οδηγήσετε την καριέρα σας σε πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις ανάλογα με τους στόχους και τα ενδιαφέροντά σας.
Οι φοιτητές κοινωνιολογίας μελετούν την ανθρώπινη συμπεριφορά, την κοινωνική αλληλεπίδραση, τις δομές και τις ομάδες που συνθέτουν την κοινωνία. Με τα ιδιαίτερα μαθήματα κοινωνιολογίας, αναπτύσσουν δεξιότητες που είναι γνωστές ως soft skills, και αφορούν περισσότερο το πώς σκέφτεστε και εργάζεστε παρά τις εξειδικευμένες ή τεχνικές γνώσεις που μπορεί να έχετε.
Ιδού τι μπορείς να κάνεις με πτυχίο κοινωνιολογίας:
Κοινωνικός λειτουργός
Οι κοινωνικοί λειτουργοί βοηθούν τους ανθρώπους να αντιμετωπίσουν σημαντικά ζητήματα όπως η στέγαση, η ανεργία, η ψυχική υγεία, η κατάχρηση ουσιών, οι οικιακές συγκρούσεις και η ευημερία των παιδιών. Θα μπορούσαν να απασχοληθούν σε σχολεία, νοσοκομεία, κέντρα ηλικιωμένων, κλινικές υγείας και σε διάφορους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς που εξυπηρετούν άτομα που έχουν ανάγκη.
HR
Το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού ή οι επαγγελματίες ανθρώπινου δυναμικού διαχειρίζονται τα ζητήματα που επηρεάζουν το εργατικό δυναμικό ενός οργανισμού, συμπεριλαμβανομένων των προσλήψεων, των αποζημιώσεων, των παροχών, της εκπαίδευσης, των διακρίσεων και της ασφάλειας στο χώρο εργασίας.
Βοηθός δικηγόρου
Οι δικηγόροι χρειάζονται βοηθούς για να προετοιμαστούν για ακροάσεις, δίκες και άλλες σημαντικές συναντήσεις συλλέγοντας γεγονότα και αποδεικτικά στοιχεία, προετοιμάζοντας νομικά έγγραφα και διεξάγοντας έρευνα για τυχόν σχετικούς νόμους για μια υπόθεση. Η κοινωνιολογία είναι κατάλληλη για αυτό, επειδή οι κοινωνιολόγοι γνωρίζουν πώς να συλλέγουν και να ερμηνεύουν σωστά τις πληροφορίες.
Αναλυτής έρευνας αγοράς
Οι αναλυτές έρευνας αγοράς βοηθούν τις εταιρείες να κατανοήσουν ποια προϊόντα και υπηρεσίες θέλουν οι άνθρωποι, ποιοι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να τα αγοράσουν και ποια τιμή θα ήταν η κατάλληλη. Αυτό το συμπεραίνουν αξιολογώντας τα δεδομένα που συλλέγονται για τη συμπεριφορά των καταναλωτών μέσω συνεντεύξεων, ερωτηματολογίων, ερευνών ανάλυσης αγοράς και δημοσκοπήσεων για την πρόβλεψη των μελλοντικών τάσεων. Μία τέτοια θέση εργασίας απευθύνεται ακόμα και σε φοιτητές κοινωνιολογίας που γνωρίζουν καλά τις μεθόδους έρευνας και τη στατιστική ανάλυση.
PR
Οι υπεύθυνοι δημοσίων σχέσεων αναλαμβάνουν τη διαχείριση της επικοινωνίας και της δημόσιας εικόνας μίας εταιρείας ή ενός οργανισμού. Αυτό περιλαμβάνει τη σύνταξη δελτίων τύπου, την ανταπόκριση σε αιτήματα των μέσων ενημέρωσης, τη σύνταξη και την εκτέλεση ομιλιών και πολλά άλλα. Ανάλογα με την εταιρεία, οι υπεύθυνοι δημοσίων σχέσεων ονομάζονται επίσης ειδικοί στις επικοινωνίες ή στα μέσα ενημέρωσης και σε κυβερνητικούς ρόλους συχνά αναφέρονται ως γραμματείς ενημέρωσης και επικοινωνίας.