5 Τips για να πάτε καλά στο μάθημα του ΑΕΠΠ
Tο μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" προσφέρει στους μαθητές της Γ' Λυκείου όλες τις απαραίτητες γνώσεις και πληροφορίες, ώστε να κατανοήσουν με ευκολία, ακρίβεια και σαφήνεια τις βασικές έννοιες αλγοριθμικής και προγραμματισμού.
Τα παρακάτω tips θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε καλύτερα το problem-solving που επιχειρεί να διδάξει το μάθημα, αν παρόλα αυτά χρειάζεστε extra βοήθεια, στο instateacher.gr θα βρείτε πιστοποιημένους καθηγητές για ιδιαίτερα μαθήματα ΑΕΠΠ στο χώρο σας ή online.
5 Τips για να πάτε καλά στο μάθημα του ΑΕΠΠ:
1. Κατανοήστε το πρόβλημα
Προσπαθήστε να καταλάβετε ακριβώς τι ζητείται. Τα περισσότερα προβλήματα είναι δύσκολα επειδή δεν τα καταλαβαίνετε. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι έχετε κατανοήσει ένα πρόβλημα; Όταν μπορείτε να το εξηγήσετε με απλά λόγια.
2. Κάντε ένα πρόχειρο σχέδιο
Σχεδιάστε πρώτα τη λύση που έχετε σκεφτεί. Τίποτα δεν μπορεί να σας βοηθήσει αν δεν μπορείτε να γράψετε τα ακριβή βήματα. Δώστε χρόνο στον εγκέφαλό σας να αναλύσει το πρόβλημα και να επεξεργαστεί τις πληροφορίες.
3. Διαιρέστε το πρόβλημα σε μικρότερα προβλήματα
Αυτό είναι το πιο σημαντικό βήμα από όλα. Μην προσπαθείτε να λύσετε κατευθείαν ένα μεγάλο πρόβλημα. Αντίθετα, χωρίστε το σε υποπροβλήματα που επιλύονται πολύ πιο εύκολα. Στη συνέχεια, λύστε κάθε υποπρόβλημα ένα προς ένα. Ξεκινήστε με το πιο απλό. Το πιο απλό σημαίνει ότι γνωρίζετε την απάντηση (ή είστε πιο κοντά σε αυτήν). Μόλις λύσετε κάθε υποπρόβλημα, συνδέστε τα.
4. Κολλήσατε;
Το μυστικό είναι η επαναξιολόγηση: Κάντε ένα βήμα πίσω και δείτε το πρόβλημα από άλλη οπτική γωνία. Μερικές φορές χανόμαστε τόσο πολύ στις λεπτομέρειες ενός προβλήματος που παραβλέπουμε τις γενικές αρχές που θα έλυναν το πρόβλημα.
5. Εξάσκηση
Αν θέλετε να είστε ικανοί λύτες προβλημάτων, τότε λύστε πολλά προβλήματα! Πώς να εξασκηθείτε; Παίξτε παιχνίδια: Παζλ, σκάκι, μαθηματικά προβλήματα, Sudoku, Monopoly, βιντεοπαιχνίδια κλπ. Να θυμάστε ότι ένα κοινό μοτίβο μεταξύ των επιτυχημένων ανθρώπων είναι η συνήθειά τους να εξασκούν τη «μικροεπίλυση προβλημάτων». Για παράδειγμα, ο Peter Thiel παίζει σκάκι και ο Elon Musk βιντεοπαιχνίδια.
Εάν ενδιαφέρεστε να ασχοληθείτε με τον προγραμματισμό στο μέλλον, ίσως έχετε ακούσει το quote του Steve Jobs: «Όλοι πρέπει να μάθουν να προγραμματίζουν έναν υπολογιστή, γιατί σε μαθαίνει να σκέφτεσαι».