Ιδιαίτερα μαθήματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Παραδίδω ιδιαίτερα μαθήματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αναλαμβάνω τη διδασκαλία των μαθημάτων Α' - Στ' δημοτικού στο σύνολό τους, καθώς και τη διδασκαλία μόνον των φιλολογικών μαθημάτων γυμνασίου και λυκείου. Δεν αναλαμβάνω την προετοιμασία μαθητών για τις εισαγωγικές εξετάσεις παρά μόνον στο μάθημα της έκθεσης στο οποίο ειδικεύομαι. Σε οποιοδήποτε άλλο μάθημα, ο κύκλος συνεργασίας μου με τον εκάστοτε μαθητή κλείνει με τη λήξη των καλοκαιρινών μαθημάτων μετά το πέρας της Β' λυκείου.
περισσότερα
Γιατί κάποιος να με προτιμήσει;
Τόσο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα όσο και οι μέθοδοι διδασκαλίας που ο εκάστοτε διδάσκων επιλέγει να χρησιμοποιήσει, είναι φρόνιμο κατά τη γνώμη μου να ποικίλλουν ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή, την βαθμίδα εκπαίδευσης, την τάξη, καθώς και την αλληλεπίδραση διδάσκοντα - μαθητή. Πάνω σε αυτόν τον άξονα, λοιπόν, οργανώνω μεθοδικά το εκπαιδευτικό μου πλάνο, έτσι ώστε να είναι προσωποποιημένο και προσανατολισμένο στην προσωπικότητα και τον τύπο του μαθητή με τον οποίον συνεργάζομαι, με κοινό και αποκλειστικό στόχο το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα τόσο στις επιδόσεις του μαθητή όσο και στην καλλιέργεια και υγιή ανάπτυξη του πνεύματος του. Τα εγχειρίδια που χρησιμοποιώ τα έχω επιμεληθεί η ίδια και είναι πλήρη, καλύπτοντας όλο το εύρος των παιδαγωγικών μας στόχων, καθώς περιλαμβάνουν θεωρία και ασκήσεις, τόσο δομημένα πάνω στο σχολικό εγχειρίδιο όσο και πάνω σε πρόσθετο ειδικά επιμελημένο υλικό. Σημειώνω, βέβαια, και πάλι, ότι ο τύπος του μαθητή τον οποίον καλούμαι να διδάξω είναι αυτός που καθορίζει την οργάνωση του εκπαιδευτικού προγράμματος, δεδομένου ότι αυτή η μέθοδος μου επιτρέπει να αφοσιώνομαι στον κάθε μαθητή με τον τρόπο που ο ίδιος έχει ανάγκη και να επιτελώ, έτσι, ορθότερα το έργο μου εμβαθύνοντας με τον σωστό τρόπο στην εκάστοτε εκπαιδευτική πρακτική. Η συχνή και ουσιαστική επικοινωνία με τους γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών είναι ακόμα μία πρακτική την οποίαν ασπάζομαι και θεωρώ καθοριστική και πλήρως αποδοτική, αφού τα παιδιά κατά τα μαθητικά τους χρόνια βρίσκονται σε μία κατάσταση διαρκούς επαγρύπνησης, λόγω φόρτου εργασίας, που απαιτεί συμμάχους και συνοδοιπόρους, που τους προσφέρουν ένα ασφαλές περιβάλλον και ένα εύφορο έδαφος ούτως ώστε να ξεδιπλώσουν τις θαυμαστές δυνατότητές που όλα ανεξαιρέτως διαθέτουν!
Μέσω της εντατικής εξέτασης με γραπτές δοκιμασίες, που πραγματοποιώ με σταθερή συχνότητα, βρίσκομαι σε θέση να έχω ολοκληρωμένη εικόνα για την επίδοση των μαθητών μου, γεγονός που μου δίνει την ευκαιρία να εντριφήσω σε τυχόν κενά. Σε παιδαγωγικό επίπεδο και επίπεδο παιδοψυχολογίας, είναι σημαντικό να αναφερθεί πως στο μάθημα στόχος μας είναι η ελεύθερη έκφραση γνώμης και αποριών καθώς και ο διάλογος τα οποία έχουν ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη ενός μαθητή με αυτοπεποίθηση για τις γνώσεις και την κρίση του. Σε αυτό το σημείο υπεισέρχεται και η μέθοδος της επιβράβευσης η οποία, αν μη τι άλλο, προσφέρει ασφάλεια και συνάμα αποτελεί έναυσμα για ακόμη ουσιαστικότερη ενασχόληση με το εκάστοτε αντικείμενο. Ολοκληρώνοντας, υπογραμμίζω ότι, όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες, από το μάθημα δεν λείπει η διαδραστική προσέγγιση που το καθιστά ακόμη πιο ενδιαφέρον στα μάτια του μαθητή. Σε κάθε περίπτωση και σε όλες τις ηλικίες, τις τάξεις και τις βαθμίδες καταβάλλω την μεγαλύτερη δυνατή προσπάθεια τα παιδιά να απολαμβάνουν τις ώρες που περνάμε μαζί αποκομίζοντας νέες γνώσεις και δίψα για μάθηση!
περισσότερα