Ύλη μαθηματικών: Συμβουλές για πιο αποδοτική μελέτη
Η ύλη μαθηματικών ανήκει στην κατηγορία της ύλης μαθημάτων που δεν μπορεί να καλυφθεί την τελευταία στιγμή εάν την αγνοούσατε όλη τη χρονιά, εκτός και αν είστε μαθηματική διάνοια. Ακόμα και αν ανήκετε σε εκείνους που διαβάζουν την τελευταία στιγμή, η πίεση των επερχόμενων εξετάσεων σε συνδυασμό με τη δυσκολία των μαθηματικών είναι ένας πραγματικός εφιάλτης για κάθε μαθητή.
Στα μαθηματικά ο μεγαλύτερος κανόνας είναι ένας: Μην αφήνετε κενά. Τα μαθηματικά χτίζονται σαν οικοδόμημα, ένα κενό στα θεμέλια θα σας στοιχήσει ολόκληρο το κτίσμα!
Εάν παρόλα αυτά βρίσκεστε στην δύσκολη αυτή θέση, οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν στην κάλυψη της ύλης μαθηματικών αλλά και άλλων μη θεωρητικών μαθημάτων:
1. Μελετήστε μικρότερα τμήματα/ασκήσεις διδακτέας ύλης καθημερινά. Δώστε βάρος στις sos ασκήσεις και βεβαιωθείτε ότι κατανοήσατε απόλυτα τον τρόπο που λύνεται μία άσκηση πριν προχωρήσετε στην επόμενη. Εάν υπάρχει κάποιο σοβαρό κενό στην κατανόηση ενός κεφαλαίου καλύψτε το με μερικά ιδιαίτερα μαθήματα μαθηματικών.
2. Η βέλτιστη περίοδος συνεχούς μελέτης είναι 2 ώρες. Κάθε περίοδος 2 ωρών μπορεί να χωριστεί σε μικρότερα διαστήματα των 25 λεπτών και στη συνέχεια κάντε διάλειμμα 5 λεπτών. Εάν πρέπει να συνεχίσετε τη μελέτη μετά το δίωρο, κάντε μεγαλύτερα διαλείμματα τουλάχιστον 20 λεπτά.
3. Εάν μελετάτε κάτι για πρώτη φορά ή μόλις κατανοήσατε τη "λογική" μιας άσκησης, πρέπει να κάνετε επανάληψη εντός 24 ωρών. Εάν δεν το κάνετε -σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες που σχετίζονται με τη μνήμη- χάνετε το 80% των πληροφοριών που μάθατε. Επομένως επανάληψη εντός 24ώρου για όλα τα νέα δεδομένα.
4. Ένα γρήγορο τεστ που μπορεί να σας δείξει πόσο έχετε κατανοήσει την ύλη των μαθηματικών που διαβάσατε, είναι να προσπαθήσετε να εξηγήσετε ένα θέμα ή μία άσκηση σε κάποιον που δεν το γνωρίζει. Θα μπορούσε να είναι αδελφός, γονέας, συμμαθητής ή φίλος. Κάνοντας το δάσκαλο, η στιγμή που θα αντιμετωπίσετε προβλήματα προσπαθώντας να εξηγήσετε, σημαίνει ότι χρειάζεστε να μελετήσετε ξανά το συγκεκριμένο κεφάλαιο ή τη συγκεκριμένη άσκηση.